ZASTUPITELSTVO STATUTÁRNÍHO MĚSTA OPAVY |
Dne: | 19.4.2021 | Bod programu: | 20/16 |
Věc: | Finanční vypořádání za rok 2020 a zapojení zůstatku základních běžných účtů z roku 2020 | ||
Důvod předložení: | Činnost odboru |
||
Zpracovatel: | Bc. Andrea Hlávková, vedoucí oddělení rozpočtu a ekonomických agend odboru finančního a rozpočtového | ||
Schvalovatel: | Ing. Lenka Grigarová, vedoucí odboru finančního a rozpočtového | ||
Předkládá: | Ing. Tomáš Navrátil, primátor města | ||
Projednáno v RMO: | dne 07.04.2021 |
||
Požadavek na úpravu rozpočtu: | ANO |
a) | Finanční vypořádání za rok 2020 dle přílohy č. 1 |
b) |
|
c) | Rozdělení zůstatku základních běžných účtů dle přílohy č. 2 |
d) |
|
Důvodová zpráva |
Na základě žádosti zastupitele Ing. Jana Stanjury (viz níže) doplňujeme materiál o výkazy Rozvaha a Výkaz zisku a ztráty společností Technické služby Opava, s.r.o. (přílohy č. 10 a 11) a Městský dopravní podnik a.s. (přílohy č. 12 a 13).
e-mail. Ing. Jana Stanjury: Prosím o doplnění podkladových materiálů pro 16. zasedání Zastupitelstva statutárního města Opavy konaného dne 16.4. 2021 a to bodu 19. Finanční vypořádání za rok 2020 a zapojení základních běžných účtů z roku 2020 a to konkrétně: 1) Předběžná rozvaha a výkaz zisku a ztrát v plném rozsahu v tisících společnosti MDPO, a.s. k 31.12. 2020 (zdůrazňuji předběžná tj. neauditovaná, né ve 100%ním rozsahu, předpokládám, že společnost, která podléhá povinnému auditu účetní závěrky má v polovině dubna tyto údaje k dispozici). 2) Zápisy představenstva MDPO, a.s. za období od 6/2020 do 3/2021 3) Zápisy dozorčí rady MDPO, a.s. za období od 6/2020 - 3/2021 Zdůvodnění: Součásti finančního vypořádání za rok 2020 je i žádost MDPO, a.s. o proplacení ztráty v souvislosti s pandemii COVID 19 ve výši 5.453.007,- Kč. Bez výše uvedených dokumentů nelze kvalifikovaně o úhradě této ztráty rozhodnout.
4) Předběžná rozvaha a výkaz zisku a ztrát v plném rozsahu v tisících společnosti Technické služby Opava s.r.o. k 31.12. 2020 (zdůrazňuji předběžná tj. neauditovaná, né ve 100%ním rozsahu, předpokládám, že společnost, která podléhá povinnému auditu účetní závěrky má v polovině dubna tyto údaje k dispozici). Zdůvodnění: Součásti finančního vypořádání za rok 2020 je seznam jmenovitých akcí TSO s finančním požadavkem ve výši 15.343.397,- Kč, přičemž v rámci finančního vypořádání za rok 2020 TSO požadují částku 7.992.449,5 Kč. TSO dosáhly v roce 2018 zisku po zdanění ve výši 7.069 tisíc a za rok 2019 zisku po zdanění ve výši 1.424 tisíc. Na běžném účtu k datu 31.12. 2019 disponovaly TSO částkou 26.946 tisíc, přičemž fond rezerv je vykazován v hodnotě 19.545 tisíc. Lze předpokládat, že výše uvedené jmenovité akce by společnost TSO mohla hradit ze svých vlastních zdrojů. Bez výše uvedených dokumentů nelze tuto situaci kvalifikovaně vyhodnotit.
Důvodová zpráva je obsažena v příloze komentar_k_ zapojeni_zustatku_ZBU_a_FV_ 2020. Rada města se tímto materiálem zabývala na svém zasedání dne 07.04.2021 a doporučila zastupitelstvu města přijetí navrženého usnesení.
Zpracovatel materiálu: Bc. Andrea Hlávková, vedoucí odd. rozpočtu a ekonomických agend |
Příloha č.1: komentář k zapojení zůstatku ZBÚ a FV
Příloha č.2: příloha č. 1 - FV odbory a MČ
Příloha č.3: příloha č. 2 - zapojení zůstatku ZBÚ 2020
Příloha č.4: příloha č. 3 - zapojení zůstatku ZBÚ 2007 - 2020
Příloha č.5: příloha č. 4 - FV 2020 MČ celkem
Příloha č.6: příloha č. 5 - závazné ukazatele 2020
Příloha č.7: příloha č. 6 - MDPO proplacení ztráty COVID
Příloha č.8: příloha č. 7 - MDPO proplacení ztráty MHD
Příloha č.9: příloha č. 8 - MDPO proplacení ztráty TAXI
Příloha č.10: příloha č. 9 - JA TSO 2021
Příloha č.11: příloha č. 10 - TSO rozvaha
Příloha č.12: příloha č. 11 - TSO výkaz zisku a ztráty
Příloha č.13: příloha č. 12 - MDPO rozvaha
Příloha č.14: příloha č. 13 - MDPO výkaz zisku a ztráty